poniedziałek, 18 czerwca 2012

Dni Redy oraz konferencja Folkjo

Stowarzyszenie Twórców Sztuki i Rękodzieła Artystycznego „Kunszt” uczestniczyło
w dniu 16 czerwca 2012 roku w Dniach Redy w Parku Miejskim.
Podczas imprezy można było podziwiać Obóz Wojsk Zaciężnych z XVII wieku, 
wystawę prac członków stowarzyszenia i wiele innych atrakcji.


Prezes Stowarzyszenia KUNSZT Beata Zawal-Brzezińska sprawdza,
czy wszystko jest na miejscu
oraz goście

 Nasza przesympatyczna vice - Sekcja rękodzieła
Anna Frańczak częstuje smakowitym plackiem drożdżowym

Moja groszkowa królewna i obok jej asysta
siedząca na walizce ozdobionej przez Anię  w technice decoupage


PRACE różne członków stowarzyszenia:
przedmioty użytkowe ozdobione w technice decoupage, lalki szmacianki, biżuteria, frywolitki, hafty, kartki, malarstwo, koronka




  Podziwiałam Grupę Rekonstrukcji Historycznej „Chorągiew Jakuba Wejhera” oraz Grupa Kaskadersko – Historyczna „Dżygit”.

Nasz spowiednik ojciec Wojciech ;)


Barbarzyńskie wyczyny naszego kolegi fotografa
przeprawa przez rzekę, zdobycie wysepki oraz wyławianie żywności 


Każdy występek musi być ukarany Drużyna Wejhera ma zamiar zrobić porządek
Przygotowania do potyczki

Nieustraszony wojownik sieje postrach wśród rywali

Zmierzają na pole bitwy

Miałyśmy szczęście i przyjemność
zrobić fotkę mając u boku najprzystojniejszego
z Drużyny Wejhera samego Kapitana

Dodatkowymi atrakcjami był występ kapeli kaszubskiej "Redzanie"
oraz symboliczne sadzenie drzew w Parku przez władze miasta

Oczywiście musiałam mieć zdjęcie z tłem imprezy

Klaun pomimo, że był świetnie ubrany
to miał żyłkę do interesu za tą fotkę musiałam dać do skarbonki 50 gr - niby na kota

Były różne kramy z zabawkami, spożywcze, ale ten mi najbardziej wpadł w oko
cukrowa wata od klauna

Miłym akcentem był prezent na imieniny od mojego męża 
Anioły zakupione od niepełnosprawnych z Redy, którzy zbierają pieniążki na swoją placówkę.
Niepełnosprawni i ich opiekunowie wkładają dużo serca w swoje prace. 
Zapraszam, abyście również im pomagali


W ten sam dzień odbywała się Konferencja Folkjo w Redzie, 
na którą wybrałam się z ciekawością,
bo moja pracownia poczęści będzie się zajmowała wytwarzaniem pamiątek z Kaszub.
Przy okazji reprezentowałam Stowarzyszenie Kunszt

"Konferencja „Folkjo! - Fuzja tradycji z nowoczesnością” będzie opierać się na rozważaniach, dotyczących wpływu dizajnu na uwspółcześnienie pojęcia folkloru i tego, w jaki sposób odejście od typowo ludowego postrzegania kaszubskiego wzornictwa może przyczynić się do zmiany wizerunku regionu, a także do zmian w jego polityce kulturalnej.
"Folkjo!" to wystąpienia prelegentów (ekspertów w dziedzinie folkloru, wzornictwa, marketingu), panel dyskusyjny, prezentacje multimedialne oraz wystawa. Główną ideą i energią działań w ramach konferencji jest ukazanie całego "cyklu" – począwszy od oryginalnego wzoru kaszubskiego, poprzez jego przetworzenie na współczesny język dizajnu, kończąc na samej strategii marketingowej i promocji folkloru w nowoczesnej adaptacji. "
fragment ze strony internetowej http://kultura.manifo.com/folkjo


Powyżej kamizelka  i aniołki z mojej strony -  warsztaty haftu kaszubskiego

Konferencja FOLKJO
Prelekcja z konferencji FOLKJO Huberta Bilewicza,
a w niej niespodziewanie pojawiły się zdjęcia moich prac
i prac uczestników warsztatów haftu kaszubskiego
zorganizowanych przez Zrzeszenie Kaszubsko-Pomorskie Wejherowo
Wykład możesz zobaczyć poniżej

Pozdrawiam Elżbieta Kurek




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz